In 'Tienpuntenplan voor gezonde samenwerking tussen werkgevers en arbodienstverleners' krijgen HR-professionals tips om de samenwerking met de eigen arbodienst te optimaliseren of bij de keuze van een nieuwe arbodienst de juiste vragen te stellen. Dat betreft naast tips over wettelijke verplichtingen en beperkingen, zoals de omgang met medische gegevens, vooral adviezen die uiteindelijk kunnen leiden tot kostenbesparingen. Daarbij ligt de focus op het ontwikkelen en verbeteren van beleid om ziekteverzuim te voorkomen en te verkorten.
Uitgangspunt van het boekje is de overtuiging van de werkgeversvereniging dat het streven naar optimale duurzame inzetbaarheid van werknemers een wezenlijk concurrentievoordeel voor bedrijven kan opleveren. Gezondheid - in de letterlijke zin van het woord - is daarbij een sleutelbegrip, naast bijvoorbeeld opleiding en flexibiliteit. Optimalisering van de samenwerking met een arbodienstverlener is in dat licht een voorwaarde voor duurzame inzetbaarheid.
Een belangrijk advies van de brochure voor werkgevers is om goed vast te stellen welke deskundigheid men zelf in huis heeft en welke door een arbodienst geleverd zou kunnen worden. Daartoe helpt het boekje in het bijzonder om de arbo-terminologie te doorgronden en de juiste vragen te stellen aan de arbo-professional.
Bron: Brisk.nl
Waarom bij ons een ARBO offerte aanvragen?
Testimonials
Benieuwd naar ervaringen van anderen met onze adviseurs?